marți, 21 aprilie 2015

Despre nori

Imi plac norii. Ma fascineaza diversitatea lor si imi pare hipnotizanta miscarea lor pe cer. Cand eram mica imi imaginam ca sunt dintr-o vata pufoasa din care poti sa rupi bucati. Ii priveam adesea si ma imaginam lenevind pe un nor alb acolo sus. Am fost tare dezamagita sa aflu ca norii sunt de fapt vapori de apa si ca nu se simt moi la atingere ci sunt ca o ceata densa. Dar fascinatia mea pentru nori a continuat. Acum ii privesc ca pe niste opere de arta in continua transformare. Ati observat vreodata cum se modifica forma unui nor? Sau cum il poarta vantul usor spre o directie?
Stiati ca ramura meteorologiei care studiaza norii se numeste nefologie? Exista patru categorii de nori: cirrus (fibros, asemenea parului), cumulus (gramada), stratus (strat orizontal), nimbus (cei care aduc ploaia). Acestea pot fi combinate intre ele sau pot fi asociate cu prefixul "alto".




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu